sunnuntai 11. maaliskuuta 2012

DNA Welhon asiakaspalvelun surkeudesta

Blogin kirjoittamiseen tuli yllättäen tekninen tauko, kun netti yhtäkkiä loppui toimimasta. Meillä on ollut käytössä DNA Welhon kolmen kuukauden ilmainen tutustuminen, kun muutimme loppuvuodesta 2011 uudiskohteeseen.

Netti siis lopahti ja soitin DNA:n asiakaspalveluun. Oli perjantai-ilta ja siellä ei osattu sanoa juuta eikä jaata. Kuulemma kaikki pitäisi olla ok, mutta kehoittivat palaamaan alkuviikosta asiaan, kun joku tekniikasta ymmärtävä tyyppi olisi paikalla. Sanoin myös, että voisiko mahdollisesti johtua tästä kolmen kuukauden ilmaiskokeilun loppumisesta. Asiakaspalvelu ei osannut sanoa siihenkään mitään.

Maanantaina sitten uusi puhelu ja samat tarinat toimimattomuudesta ja perjantain puhelusta. Asiakaspalvelija ei taaskaan osannut mitään, mutta puhelun lopuksi totesi, että täällä näkyisi olevan jotain muutostöitä meneillään, kannattaa soittaa isännöitsijälle. Kysyin taas tuosta kolmen kuukauden kokeilusta, mutta ei kuulemma pitäisi liittyä siihen.

Soitin sitten isännöitsijälle, joka sanoi, että ei mitään muutostöitä todellakaan ole tekeillä, ja kaikki kyllä pitäisi talon puolesta olla toiminnassa. Soitinpa siis taas DNA:lle ja kerroin samat tarinat ties monennenko kerran. Nyt asiakaspalvelija sentään rupesi selvittämään asiaa ja n. kymmenen minuutin naputtelun ja tietojen kyselyn jälkeen loppujen lopuksi selvisi, että syynä olikin kuin olikin kolmen kuukauden testijakson päättyminen. DNA ei vaan ollut vaivautunut ilmoittamaan meille (asiakkailleen) mitään jakson loppumisesta, saati sitten lähettämään mitään jatkotarjouksia tms.

No, syy selvisi ja hyvä niin. Ajattelin, että yhteyden saa heti uudelleen käyntiin, kun sopimuksen nettiyhteydestä tekee puhelimitse. Sopimuksen saikin tehtyä, mutta netin avautuminen kestää kuulemma kaksi viikkoa! Syytä eivät osanneet sanoa, mutta kuulostaa minusta aivan käsittämättömältä! Tässä ei kyse ole kuitenkaan mistään piuhojen vetämisestä ja asennustöistä, vaan jo olemassa olevan yhteyden kytkemisestä päälle, joka vaatinee DNA:n päässä alle kymmenen napin painallusta tietokoneen näppäimistöltä. Asiakaspalvelija lupasi, että laittavat tekstiviestin kun yhteys jälleen pelaa.

Odottelimme pari viikkoa, eikä mitään kuulunut. Nyt sitten äsken kokeilen käynnistää koneen, ja kas: nettihän toimii jälleen hienosti. Mitään viestiä ei vielä tosin ole kuulunut. Ihan mielenkiintoista jäädä odottelemaan, koska se viesti sitten tulee. Laskut luonnollisesti varmaan tulevat ajallaan.

Aika monta asiaa meni metsään DNA Welhon päässä. Useita puheluita, ja asiakasta ei osattu palvella missään vaiheessa oikein. Annettiin jopa valheellista tietoa, eikä systeemeistä näköjään näe asiakkaan yhteyden tilaa. Tuskin olin ensimmäinen, jolla tällainen kokeilu on ollut käytössä. Edelleenkin ihmettelen myös bisneksen kannalta, että eikö todella DNA:lla ole tullut mieleen lähettää yhteyttä kokeilleelle asiakkaalle ilmoitusta siitä, että ilmaisjakso on nyt loppumassa, ja että haluaisiko asiakas kenties jatkaa yhteyttä?

Kaikinpuolin siis erittäin surkeasti hoidettu. No, pääasia, että netti toimii.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti